martes, 7 de febrero de 2017

FASES DE LA MÚSICA ROCK: LA TRILOGIA BERLINESA DE DAVID BOWIE













Després de ser el gran protagonista del moviment glam, durant el primer lustre de la dècada dels 70, fet que va quedar ben registrat mitjançant els àlbums “Hunky dory”, l’obra mestra “The rise and the fall of Ziggy Stradust and the spiders from mars” i “Aladdine sane”, David Bowie va entrar en un curt període marcat per la música soul nord-americana, cosa constatada en el disc “Young americans”, abans de començar la seva anomenada trilogia berlinesa.

Bowie es va traslladar a Berlín, llavors una ciutat dividida pel mur que separava la part capitalista de la comunista, i una de les urbs aleshores de moda, doncs per aquella mateixa època el cantautor novaiorquès Lou Reed, al qual el cantant i compositor londinenc li havia produït l’àlbum glam “Transformer”, li havia dedicat un treball conceptual.

En La seva estància a la ciutat alemanya, i a les ordres del productor Brian Eno, fundador i exteclista de la banda Roxy Music, la qual va abandonar per divergències amb Bryan Ferry, Bowie va gravar “Low”, “Heroes”, un dels seus àlbums més admirats i en el qual hi destaca la cançó del mateix títol, coescrita amb Eno, i “Lodger”. En aquella època, es va intensificar l’amistat entre l’artista britànic i el cantant nord-americà Iggy Pop, líder de la formació de Detroit The Stooges i al qual Bowie va produir alguns discs.

Després de la seva trilogia berlinesa, caracteritzada pels sons avantguardistes, electrònics i experimentals, Bowie realitzaria una nova mutació en la seva trajectòria i, més tard de la confecció de l’elogiat treball “Scary monsters and super creeps”, entraria en una de les seves fases més comercials, venedores, populars, però també més criticades, de la seva carrera, la qual el va acostar a la moda dels nous romàntics, que paradoxalment estava influenciada per la seva etapa glam. L’obra supervendes “Let’s dance” va ser-ne l’exemple més clar d’aquell període.   

No hay comentarios: