martes, 22 de enero de 2019

EL MILLOR I EL PITJOR DELS INTÈRPRETS DE LA MÚSICA ROCK: BOB DYLAN













Durant els començaments de la seva carrera artística, Bob Dylan va ser un dels grans referents de la considerada època daurada de la música folk, en un període en què el compositor de Duluth va actuar any rere any a l’emblemàtic festival de Newport, a l’estat de Nova York, juntament amb altres populars intèrprets com Joan Báez, Judy Collins, Phil Ochs o el trio Peter, Paul & Mary.

Tanmateix, lluny de perpetuar-se en la música tradicional i acústica, tal com van fer la majoria dels seus companys de generació, Dylan no va voler encasellar-se i uns anys més tard va evolucionar cap a altres gèneres com el blues, el country o el rock, portant-lo aquest últim a prendre la decisió, no sense polèmiques, d’electrificar les seves cançons, mostrant una gran personalitat davant el sector més purista de l’estil folk.

Després d’un gravíssim accident de moto, arran del qual fins i tot es va témer per la seva vida, Dylan va tenir un dels períodes més foscos de la seva prolífica trajectòria, doncs, tot i que és cert que va reaparèixer amb un àlbum ben valorat, “Nashville skyline”, que, no obstant, va descentrar els seus seguidors per la seva temàtica country, va seguir per un camí bastant gris mitjançant treballs com “Self portrait” o la banda sonora de la pel·lícula “Pat Garrett and Billy de Kid”, dirigida per Sam Peckinpah, en la qual va intervenir també com a intèrpret i en què, tanmateix, hi pren part la cèlebre “Knockin’ on heaven’s door”.

El cantautor nord-americà, que no va rebre tampoc bones crítiques del film “Renaldo and Clara”, el qual va dirigir, malgrat ressorgir mitjan la dècada dels 70 amb les obres “Blood on the tracks” o “Desire”, mai va poder repetir l’excel·lència de discs del decenni anterior com “Highway 61 revisited” o el doble “Blonde on blonde”, i, per exemple,  els mitjans de comunicació no van rebre massa bé la seva trilogia de reconversió al Cristianisme, formada per “Slow train Coming”, “Saved” i “Shot of love”.

No hay comentarios: