domingo, 14 de abril de 2019

EL MILLOR I EL PITJOR DELS INTÈRPRETS DE POP – ROCK: BRUCE SPRINGSTEEN

















Durant el seus orígens, quan ja es feia acompanyar de la formació E Street Band, el músic de New Jersey era un home ple d’autenticitat, d’una ideologia podríem dir progressista, almenys pel què aquest terme suposa i significa en un país com els Estats Units, i proper al sector obrer i popular. En aquell marc, l’intèrpret nord-americà va triomfar espectacularment amb l’àlbum “Born to run”, molt especialment gràcies a la peça d’idèntic títol.

Seguidament, i després de superar una polèmica de tipus contractual amb el seu antic mànager, Springsteen va editar el que, segons la meva opinió, és el seu millor treball i una de les grans obres de la història de la música rock de tots els temps, “Darkness on the edge of town”, disc que conté temes extraordinaris com “Badlands”, “Racing on the street”, “Promised land”, “Prove it all night” o la cançó que li dona nom.

Altrament, però, el cantautor de New Jersey va fer un important gir estilístic a partir de la seva següent obra, el doble àlbum “The river”, que a part de la cançó de títol homònim, destaca per temes molt comercials, en algun cas fins i tot propers al gènere bubblegum, com és el cas del súper hit “Hungry heart”. Tanmateix, Springsteen, seguidament, va gravar un disc molt diferent, escassament accessible i profundament folk: “Nebraska”.

No obstant, “Nebraska” va ser un petit parèntesi, doncs després va editar el supervendes “Born in the USA”, que definitivament va obrir la música de Bruce cap un públic molt ampli, el qual potser mai hagués escoltat les peces de “Darkness on the edge of town”, sobretot gràcies a temes tan comercials i enganxosos com “Dancing in the dark”, “Glory days”, “No surrender” o la cançó que li dona títol, que, tot i el que pugui semblar, no és precisament una composició de tipus patriòtic.

No hay comentarios: