jueves, 20 de diciembre de 2018

EL MILLOR I EL PITJOR DEL GRUPS DE POP – ROCK: THE ROLLING STONES













Molts consideren The Rolling Stones la banda més gran de la història de la cultura rock i, evidentment, hi ha força arguments per així considerar-ho, com quasi 60 anys de carrera o dues etapes extraordinàries, la de la dècada dels 60 i la dels inicis del decenni dels 70, per mi, indiscutiblement la millor, senes oblidar cançons que han passat a la posteritat com “(I can’t get no) satisfaction”, “Paint it black”, “Out of time”, “Lady Jane”, “Honky tonk women”, “Gimme shelter”, “Brown sugar”, “Wild horses”, “Let it loose”, “Angie”, “Miss you” o “Beast of burden”.

En els anys 60, el mític quintet britànic va editar àlbums com “Out of our heads”, el llegendari “Aftermath”, una d’aquestes obres que marquen un abans i un després en la història; “Between the bottoms”, “Beggar’s banquet” o “Let it bleed”, mentre que durant els començaments dels anys 70, la formació anglesa va gravar els treballs que personalment considero les seves dues millors obres: l’excel·lent “Sticky fingers”, un dels millors discs de tots els temps pel que fa a la música popular, i el magnífic doble “Exile on Main street”.

Tanmateix, The Rolling Stones, durant els seus períodes daurats, també van ser notícia per aspectes molt més negatius, com els diferents escàndols en què es va involucrar la banda, sent vàries vegades portada de la premsa més sensacionalista de la Gran Bretanya; la mort del guitarrista i fundador Brian Jones, poc més tard de ser expulsat del grup; els problemes derivats de les drogues, que van afectar sobretot el guitarrista i compositor  Keith Richard, o la mort d’un espectador negre durant l’actuació del conjunt liderat per Mick Jagger al festival d’Altamont, a Califòrnia.

El grup anglès, després de la realització del treball “Exile on Main street”, va caure en una crisi de creativitat, mitjançant els àlbums “Goat head soap”, “It’s only rock’n roll” i “Black and blue”; va tenir dues curtes revifalles, amb les obres “Some girls” i “Tattoo you" (entremig va editar el poc valorat “Emotional rescue”), i seguidament va entrar en una llarga, prolongada i extensa decadència, quan es podria dir que el conjunt britànic ha viscut de la seva excepcional història, en una època en què, a més a més, el baixista Bill Wyman ho va deixar estar.

No hay comentarios: