jueves, 7 de febrero de 2019

EL MILLOR I EL PITJOR DELS INTÈRPRETS DE LA MÚSICA POP – ROCK: DAVID BOWIE













David Bowie va ser la gran estrella del glam rock, corrent que va dominar el primer lustre de la dècada dels 70 del segle XX de la música rock, en un període en què l’anomenat Duc Blanc va editar els treballs “Hunky Dury”, l’excepcional “The rise and fall of Ziggy Stradust and the spiders from Mars”, una autèntica obra mestra, i “Aladdin sane”, que el van situar com un dels intèrprets cabdals del Regne Unit.

Tanmateix, Bowie, lluny de repetir-se, va iniciar una sèrie de mutacions que l’han deixat com un dels músics més camaleònics de la història de la música popular, ja que, una vegada el glam havia entrat en una evident crisi, va intentar seduir el públic nord-americà amb una reconversió al soul, mitjançant l’àlbum “Young americans”, i, posteriorment, es va traslladar a la llavors dividida ciutat alemanya de Berlín, on va coincidir amb el seu amic Iggy Pop, líder de la banda nord-americana The Stooges, i el productor Brian Eno, excomponent de Roxy Music, i va gravar una aclamada, experimental i avantguardista trilogia formada pels discs “Low”, “Heroes” i “Lodger”.

No obstant, ja amb l’arribada de la dècada dels 80, el compositor britànic va passar per una de les èpoques en què els mitjans especialitzats van estar menys receptius amb els seus discs, tot i que, paradoxalment, aquella va ser també segurament la seva etapa de més èxit comercial, quan es va unir a la moda dels nous romàntics, que irònicament estava molt influenciada pel seu període glam, anys en què va editar treballs com el supervendes “Let’s dance” o “Tonight”.

Més tard, no va funcionar, en aquest cas ni des del punt de vista comercial ni tampoc de cara a la crítica, l’experiment que va muntar amb la fundació de la banda Tin Machine, integrada també per Reeves Gabrels, Tony Sales i Hunt Sales i la qual va gravar, sense massa transcendència, dos discs de títol homònim.

No hay comentarios: