Matt Bellamy, cantant, virtuós guitarrista, pianista, organista, principal compositor i indiscutible líder de la banda britànica; el baixista Chris Wostenholme i el bateria Dominic Howard, amics des de l’adolescència, van formar durant el primer lustre dels anys 90 el trio Muse, que ha utilitzat al llarg de la seva trajectòria diferents gèneres com pop, rock, rock dur, rock progressiu o electrònica.
Muse va debutar, quant a àlbums, amb “Showbiz”, un èxit relatiu al Regne Unit, mentre que el primer triomf important va arribar amb la confecció del treball “Origin of symmetry”, que conté el tema “Plug in baby” i es va enfilar fins al número tres a les llistes britàniques. En aquest punt, van començar a tenir certa celebritat els seus espectaculars i majestuosos espectacles en viu.
El tercer àlbum d’estudi, “Absolution”, va representar el primer número u del trio britànic al seu país, fonamentalment gràcies a peces com “Time is running out”, “Songs for absolution”, “Stockholm syndrome”, “Hysteria” o “Butterflies and hurricanes”. Tanmateix, l’obra mestra de la formació es pot considerar “Black holes and revelations”, el disc, quart de la seva trajectòria, que va convertit Muse en stadium band i que, a part de ser el seu segon número u a la Gran Bretanya, va significar per fi el seu salt de qualitat a l’altra banda de l’Atlàntic.
“Black holes and revelations”, que té com a pistes emblemàtiques cançons com la bella “Starlight”, un dels seus inqüestionables himnes; “Supermassive black hole”, “Map of problematique” i l’èpica “Knights of cydonia”, que representa un dels moments àlgids dels seus espectacles en viu, va situar definitivament Muse com una de les bandes més seguides del planeta, mentre que també va servir perquè les continuades comparacions amb un altre gran grup indie anglès, Radiohead, comencessin a quedar enrere.
Seguidament, si bé es tracta d’una apreciació molt personal, “The resistence”, número u a la Gran Bretanya i tres als Estats Units, va significar un pas enrere, aconseguint el grup ressorgir amb “The 2nd law”, de nou número u a les llistes del Regne Unit i dos a les de Billboard i que compta amb les pistes “Madness” i “Follow me”, i l’àlbum conceptual i anti-belicista “Drones”, que conté la tendra “Mercy” i va significar el seu cinquè número u consecutiu local i el primer pel que fa a Amèrica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario