jueves, 23 de mayo de 2019

EL MILLOR I EL PITJOR DE LES BANDES DE POP – ROCK: THE POLICE












El trio britànic The Police va passar a la història per diferents motius, però potser un dels més importants va ser la d’aconseguir una fusió, llavors bastant original, entre els gèneres pop i reggae, estil que en aquella època, especialment per l’explosió que havia tingut la figura del compositor jamaicà Bob Marley, es trobava plenament de moda al Regne Unit.

Altres aspectes positius del grup anglès van ser el carisma del seu cantant, líder, baixista i principal compositor, Sting, que va tenir una popular carrera en solitari arran de la dissolució del conjunt; les capacitats d’Andy Summers i Stewart Copeland, respectivament com a guitarrista i bateria, i la confecció de dos àlbums inicials, “Outlandos d’amour” i “Regatta de blanc”, sobretot el primer, extraordinaris, els quals van extreure magnífiques cançons com “So lonely” i “Roxanne”, quan al debut, o “Message in a bottle”, pel que respecta al segon.  

Tanmateix, aquelles característiques de la música de The Police van anar perdent força i frescor, per anar assolint cada cop més elegància, glamur i sofisticació. La tendència inicial del grup es va mantenir, de certa forma, amb l’edició del seu tercer treball de gran format, “Zenyatta mondatta”, però el disc comptava amb una cançó que, personalment, sempre m’ha semblat una de les pitjors del trio: “De do do do, de da da da”.

La transició efectuada per la banda anglesa es va efectuar a “Ghost in the machine” i va consolidar-se plenament en el pulcre i elegant “Sinchronicity”, un àlbum supervendes que va atrapar un tipus de públic que potser rarament hagués escoltat i adquirit, per posar un exemple, la seva obra de debut. El cinquè i últim treball d’estudi de The Police, que ho va deixar estar en ple èxit, inclou el radiadíssim tema “Every breath you take”, que mai m’ha semblat, ni molt menys, una de les millors cançons del conjunt liderat per Sting. 

No hay comentarios: