martes, 7 de mayo de 2019

EL MILLOR I EL PITJOR DE LES BANDES DE POP – ROCK: THE CLASH













The Clash no va ser només, juntament amb els efímers The Sex Pistols, la banda més popular del punk rock, sinó que va convertir-se també en la més genuïna i autèntica, segurament la que més qualitat va tenir i igualment la que va comptar amb més transcendència.

A més, després d’un àlbum inicial de títol homònim força ben valorat per la crítica, i d’un treball de transició anomenat “Give ‘em enough rope”, el quartet britànic va editar una de les grans obres mestres de la música rock de tots els temps: “London calling”. El disc, de format doble, però venut a preu d’unitat, va mostrar el compromís polític de caràcter progressista del grup anglès, que va incorporar els ritmes caribenys de l’ska i el reggae i va presentar cançons extraordinàries com la que li dona títol, “Hateful”, “Rudi can’t fail”, “Spanish bombs”, “The guns of Brixton” o “Train in vain”.

Tanmateix, després de l’històric “London calling”, ràpidament va començar la decadència de la banda londinenca, que no va rebre massa bones crítiques del seu següent treball, “Sandinista”, triple àlbum venut al preu d’un, que es va gravar en el període en què la guerrilla nicaragüenca havia aconseguit enderrocar la dictadura d’Anastasio Somoza i havia de fer front a la Contra, grup opositor finançat i entrenat pels Estats Units presidits per Ronald Reagan.

Al mateix temps, les relacions entre els dos líders del conjunt anglès, Joe Strummer i Mick Jones, no eren les més idònies, potser perquè el passat de tots dos músics era molt diferent, doncs Strummer, fill d’un diplomàtic britànic, pertanyia a una família benestant, mentre Jones era un jove d’un barri obrer i popular. Les friccions van acabar amb el segon fora del grup, en un moment en què va formar la banda Big Audio Dynamite.

No hay comentarios: