Lloc de fundació: Londres (Anglaterra).
Formació inicial: Mick Jones (veu i guitarra), Leo Williams (baix), Greg Roberts (bateria), Dan Donovan (teclats) i Don Letts (efectes de so i veu).
Gèneres: postpunk, avantguarda, dance, funk, hip-hop i reggae.
Dècades: 80 i 90.
Principals àlbums: This is Big Audio Dynamite (1985) i No. 10, Upping Street (1986)
Solistes que origina: Mick Jones.
Grups que origina: Big Audio Dynamitte II i Big Audio.
El millor: començar de nou després de Clash.
El pitjor: molts canvis de registre, personal i denominacions.
Quan Mick Jones va ser expulsat del mític grup punk The Clash, va formar la banda Big Audio Dynamite (BAD), la qual va passar a denominar-se més tard Big Audio Dynamite II i simplement Big Audio. El triomf de Jones amb la nova formació va ser immediat, molt més ràpid que el del seu excompany Joe Strummer, amb qui es va reconciliar, col•laborant tots dos en el segon àlbum de BAD, “No. 10, Upping Street”. El nou grup va patir freqüents canvis de personal i va utilitzar diversos estils musicals.
Formació inicial: Mick Jones (veu i guitarra), Leo Williams (baix), Greg Roberts (bateria), Dan Donovan (teclats) i Don Letts (efectes de so i veu).
Gèneres: postpunk, avantguarda, dance, funk, hip-hop i reggae.
Dècades: 80 i 90.
Principals àlbums: This is Big Audio Dynamite (1985) i No. 10, Upping Street (1986)
Solistes que origina: Mick Jones.
Grups que origina: Big Audio Dynamitte II i Big Audio.
El millor: començar de nou després de Clash.
El pitjor: molts canvis de registre, personal i denominacions.
Quan Mick Jones va ser expulsat del mític grup punk The Clash, va formar la banda Big Audio Dynamite (BAD), la qual va passar a denominar-se més tard Big Audio Dynamite II i simplement Big Audio. El triomf de Jones amb la nova formació va ser immediat, molt més ràpid que el del seu excompany Joe Strummer, amb qui es va reconciliar, col•laborant tots dos en el segon àlbum de BAD, “No. 10, Upping Street”. El nou grup va patir freqüents canvis de personal i va utilitzar diversos estils musicals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario