Una vegada finalitzada la gran època del
moviment mod, el guitarrista i principal compositor de The Who, Pete Towshend,
va escriure l’òpera rock "Tommy", que, malgrat que les crítiques van ser una mica
irregulars, va donar una gran popularitat a la banda londinenca, que poc més
tard actuaria al festival hippy de Woodstock (anteriorment ho havia fet al de
Monterey) i editaria “Live at Leeds”, uns dels discs en viu més transcendents
de la història.
A continuació, el quartet britànic, que
seguien completant el vocalista Roger Daltrey, el baixista John Entwhistle i el
bateria Keith Moon, va presentar el que és segurament el seu millor àlbum
d’estudi, el magnífic “Who’s next”, en què el grup es va endinsar en estils
progressius i de hard rock, per seguidament tornar al corrent mod amb el doble
“Quadrophenia”, una altra òpera rock que també va tenir, com “Tommy”, la seva
versió fílmica, encara que no, com la història del noi cec, sord i mut, la
teatral.
Posteriorment, The Who va entrar en una
etapa bastant decadent fins a la mort del seu il·lustre bateria, que si bé no
va significar el final de la formació anglesa, si el de la seva era clàssica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario