Lloc de fundació: Dublín (Irlanda).
Formació: Bob Geldof (veu), Garry Roberts (guitarra), Pete Briquette (guitarra), Simon Crowe (baix), Gerry Cott (bateria) i Johnny Fingers (piano).
Gèneres: pop, postpunk i new wave.
Dècades: 70 i 80.
Solistes que origina: Bob Geldof.
Àlbums principals: Rat trap (1978) i I don’t like Mondays (1979).
El millor: la cançó “I don’t like Mondays” / un dels grups puntals de la new wave britànica.
El pitjor: molta irregularitat / viure massa temps del seu gran hit.
La trajectòria de The Boomtown Rats, grup capdavanter del postpunk i la posterior new wave britànics, va ser força irregular: va ser capaç de gravar un dels temes més extraordinaris del període, “I don’t like Mondays”, número u al Regne Unit, i va portar igualment a dalt de tot de les llistes britàniques l’àlbum del mateix títol i el seu treball anterior, “Rat trap”. Pel contrari, poca cosa més es pot explicar de la banda dublinesa liderada pel carismàtic Bob Geldof, cèlebre posteriorment per les seves tasques humanitàries i per organitzar els històrics concerts “Live Aid” a Londres i Philadelphia.
Formació: Bob Geldof (veu), Garry Roberts (guitarra), Pete Briquette (guitarra), Simon Crowe (baix), Gerry Cott (bateria) i Johnny Fingers (piano).
Gèneres: pop, postpunk i new wave.
Dècades: 70 i 80.
Solistes que origina: Bob Geldof.
Àlbums principals: Rat trap (1978) i I don’t like Mondays (1979).
El millor: la cançó “I don’t like Mondays” / un dels grups puntals de la new wave britànica.
El pitjor: molta irregularitat / viure massa temps del seu gran hit.
La trajectòria de The Boomtown Rats, grup capdavanter del postpunk i la posterior new wave britànics, va ser força irregular: va ser capaç de gravar un dels temes més extraordinaris del període, “I don’t like Mondays”, número u al Regne Unit, i va portar igualment a dalt de tot de les llistes britàniques l’àlbum del mateix títol i el seu treball anterior, “Rat trap”. Pel contrari, poca cosa més es pot explicar de la banda dublinesa liderada pel carismàtic Bob Geldof, cèlebre posteriorment per les seves tasques humanitàries i per organitzar els històrics concerts “Live Aid” a Londres i Philadelphia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario