domingo, 27 de mayo de 2018

FASES DE LA MÚSICA ROCK: L’ERA MÉS COMERCIAL DE DAVID BOWIE

















David Bowie va ser el gran protagonista de l’era del glam rock, quan va editar àlbums com “Hunky dory”, el fenomenal “The rise and fall of Ziggy Stardust and the spiders from mars” o “Aladdin sane”; es va apropar més tard a la música soul i seguidament va viatjar a Berlín, on va confeccionar una aclamada trilogia de discs, sota la producció de Brian Eno i caracteritzada per l’avantguarda.

Una vegada de retorn a Anglaterra, i després de gravar el treball “Scary monsters (and super creeps)”, Bowie, que durant aquella època també va treballar en el món del cinema, es va prendre un parèntesi, en el qual va preparar una de les moltes mutacions que van caracteritzar la carrera del músic londinenc.

A començaments dels anys 80 del passat segle, després del vendaval punk, va arribar el moviment de la new wave, un corrent molt heterogeni del qual hi formava part la moda dels nous romàntics, molt influenciada pel glam rock, sobretot pel que fa a la seva extravagància, les disfresses o el maquillatge. Bowie, que va ser una de les grans imatges d’aquell període de la música pop – rock, paradoxalment s’hi va unir a partir de l’obra supervendes “Let’s dance”, a la qual va seguir “Tonight”.

Tot i que va ser una de les èpoques més venedores i populars de Bowie, també va constituir una de les seves etapes amb més males crítiques per part de la premsa especialitzada, que va considerar que el Duc Blanc havia optat per una via excessivament comercial per arribar a un públic més ampli.

No hay comentarios: