Lloc de fundació: París (França).
Formació: Manu Chao (veu i guitarra), Antoine Chao (trompeta), Santi Cassariego (bateria), Daniel Jamet (guitarra), Jo Dahan (baix), Tomas Darnal (teclats), Philippe Teboul (percussió) i Pierre Gauthe (trombó).
Gèneres: rock, ska, reggae, punk, rap, world music i rock alternatiu.
Dècades: 80 i 90.
Principal àlbum: Patchanka (1988).
Solistes que origina: Manu Chao.
El millor: Manu Chao iniciava el seu camí.
El pitjor: les divergències entre els components.
Durant la dècada dels 80 va néixer a França una escena musical de caire alternatiu i mestís que utilitzava la fusió entre diferents gèneres, alguns procedents de llocs com l’Amèrica Llatina (salsa), el Carib (ska i reggae) o el nord d’Àfrica (rai). Mano Negra en va ser, juntament amb Les Negresses Vertes, el grup més important del moviment arran de formar-se de mà de Manu Chao, el seu germà Antoine i el seu cosí Santi Cassariego. La formació es va caracteritzar també per les seves continuades gires per Europa, Amèrica i Àsia.
Formació: Manu Chao (veu i guitarra), Antoine Chao (trompeta), Santi Cassariego (bateria), Daniel Jamet (guitarra), Jo Dahan (baix), Tomas Darnal (teclats), Philippe Teboul (percussió) i Pierre Gauthe (trombó).
Gèneres: rock, ska, reggae, punk, rap, world music i rock alternatiu.
Dècades: 80 i 90.
Principal àlbum: Patchanka (1988).
Solistes que origina: Manu Chao.
El millor: Manu Chao iniciava el seu camí.
El pitjor: les divergències entre els components.
Durant la dècada dels 80 va néixer a França una escena musical de caire alternatiu i mestís que utilitzava la fusió entre diferents gèneres, alguns procedents de llocs com l’Amèrica Llatina (salsa), el Carib (ska i reggae) o el nord d’Àfrica (rai). Mano Negra en va ser, juntament amb Les Negresses Vertes, el grup més important del moviment arran de formar-se de mà de Manu Chao, el seu germà Antoine i el seu cosí Santi Cassariego. La formació es va caracteritzar també per les seves continuades gires per Europa, Amèrica i Àsia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario