jueves, 12 de mayo de 2016

HISTÒRIA DE LA MÚSICA ROCK: INTERPOL












La banda Interpol va ser fundada a Nova York pel cantant i guitarrista Paul Banks, el guitarrista Daniel Kessler, el baixista i teclista Carlos Dengler i el bateria Greg Drudy, que aviat va ser substituït per Sam Fogarino. El grup va estar molt influenciat per la música postpunk britànica, en especial pel que fa al mític quartet Joy Division, la veu de baríton de Banks, que recorda la del desaparegut Ian Curtis, va contribuir a fer augmentar les comparacions. 

Interpol va debutar amb el magnífic i elogiat àlbum “Turn on the bright lights”, que va rebre l’aclamació unànime de la crítica, encara que comercialment parlant el disc va tenir molt poca repercussió al marge dels sectors independents. El treball, considerat una de les obres imprescindibles de la música rock de l’actual segle, conté cançons com “Obstacle 1”, “NYC”, “PDA”, “Say hello to the angels”, “Obstacle 2” i “Stella was a diver and she was always down”, que concretament és la meva preferida.

Seguidament, la banda novaiorquesa va editar un altre excel·lent àlbum: “Antics”. És cert que els mitjans de comunicació no va ser tan generosos com en el disc de debut, però la gravació compta igualment amb fantàstiques pistes com “Evil”, “Narc”, “Take you in a cruise”, “Slow hands” i la magnífica “C’mere”, potser el millor tema de la seva discografia. “Antics” va ser un gran èxit en l’escena alternativa i va arribar a posicions bastant altes tant al rànquing britànic com al nord-americà.

“Our Love to admire” i un quart àlbum de títol homònim, tot i què es tracta d’obres de qualitat, van suposar un pas enrere en la discografia d’Interpol, però curiosament tots dos treballs van convertir-se en importants èxits comercials fins i tot fora dels ambients indies (per exemple, “Our Love to admire” va ser número quatre a Billboard i dos al Regne Unit). En la primera de les edicions hi destaca la peça “Pioneer to the falls” i en la segona “Barricade”, un dels seus temes més accessibles.

Posteriorment, la formació nord-americana va decidir obrir un parèntesi, el qual va tancar amb la gravació de l’àlbum “El pintor”, editat sense la presència de Dengler, que va decidir portar a terme projectes en solitari. D’aquest cinquè treball de gran format, cal significar pistes com “All the rage back home” o “My blue supreme”.

No hay comentarios: