Els tres germans Followill, Caleb (veu i
guitarra), Jared (baix i piano) i Nathan (bateria i veu), i el seu cosí Matthew
(guitarra) van fundar a Nashville, una de les ciutats emblemàtiques del
Southern rock, la banda Kings of Leon.
En un principi, el quartet va reivindicar el
rock del sud dels Estats Units realitzat durant la dècada dels 70, mitjançant llegendàries
bandes com Allmann Brothers Band o Lynyrd Skynyrd, amb una imatge similar a la
dels músics que les componien, és a dir, amb barbes i cabells llargs. Malgrat
la realització d’una música profundament americana, una barreja entre country i
blues, el grup de Nashville va tenir, pel que fa a la seva primera etapa, molt
més èxit a la Gran Bretanya que no pas als Estats Units.
El debut en gran format de la formació
nord-americana va ser “Youth and Young manhood”, del qual en destacaria la
pista “Trani”, gravant posteriorment el grup dels Followill “Aha shake
heartbreak”. Els treballs, arrelats en el Southern rock, van ser tots dos
número tres al Regne Unit, però no van ascendir massa amunt a les llistes de
Billboard.
A partir de “Because the times”, el seu
tercer àlbum d’estudi, número u a les llistes britàniques, es va produir un
canvi important en la trajectòria de Kings of Leon: en primer lloc, el conjunt
de Nashville va apropar-se a barems més experimentals i alternatius, fins el
punt de ser anomenats des d’algun sector com els strokes del sud, i, en segon
lloc, la banda va començar també a tenir repercussió als Estats Units. En el
treball hi destaquen les peces “Knocked up”, l’excel·lent “On call” i “Ragoo”.
El primer gran triomf al seu país, però, no
va tenir lloc fins a l’aparició de l’obra “Only by the night”, de nou número u
al Regne Unit i el seu primer top 10 a Billboard. En el disc hi prenen part les
cançons “Use Somebody”, “Notion” i “Sex on fire”, un dels seus temes més
comercials i accessibles i un dels principals hits en la història del quartet.
En aquest punt, Kings of Leon s’havia convertit ja en un veritable grup de
masses.
Seguidament, la formació de Tennessee va
editar els àlbums “Come around sundown”, que conté la meravellosa “The face”,
per mi la millor cançó de tota la seva trajectòria, i “Mechanical bull", que
compta amb les esplèndides “Temple" i “Wait for me”. Els dos discs van ser,
novament, número u al rànquing del Regne Unit i es van enfilar fins al número
dos als Estats Units.
No hay comentarios:
Publicar un comentario