El carismàtic cantant i teclista Brandon Flowers va fundar a la ciutat de Las Vegas, a l’estat de Nevada, el quartet The Killers, que van completar Dave Keuning (guitarra i veu), Mark Stoermer (baix) i Ronnie Vanucci (bateria). Malgrat la seva procedència, el grup no ha aconseguit cap número u en gran format als Estats Units, però en canvi ha portat tots els seus àlbums al capdamunt de les llistes britàniques.
El primer treball de The Killers va ser “Hot
fuss”, una obra que compta amb una gran influència de la new wave en general i,
més concretament, del gènere del synth pop. En aquella època, altres dues
bandes, els escocesos Franz Ferdinand i els novaiorquesos Interpol, en aquest
cas pel que fa a l’escena postpunk, també es van inspirar en aquella fase del
rock entre finals de la dècada dels 70 i inicis del decenni dels 80. A “Hot
fuss” hi destaquen rítmiques peces com “Mr. Brightside”, “Smile like you mean
it” o “Somebody told me”.
Seguidament, el quartet de Las Vegas va
editar l’excel·lent “Sam’s town”, segons el meu parer, el seu millor disc, el
qual va assolir la millor posició d’un àlbum de The Killers al rànquing de
Billboard, doncs va arribar al número dos d’aquesta llista. L’obra va comptar
amb una important influència de l’estrella de Nova Jersey Bruce Springsteen,
fet que es pot constatar en cançons com “When you were Young”, “For reasons
unknown” i “Read my mind”.
Posteriorment, la banda de Nevada va gravar
“Day and age”, un disc de característiques dance que conté “Losing Touch” i el
súper hit “Human”, potser el seu tema més popular, i el recopilatori “Sawdust”,
que presenta pistes com “Tranquilize”, en la qual va participar el cantautor
novaiorquès Lou Reed, o un interessant cover de “Shadowplay”, del mític quartet
postpunk anglès Joy Division, que va servir per tancar el film “Control”, un
biopic sobre la formació de Manchester dirigit pel director holandès Anton Corbijn.
No hay comentarios:
Publicar un comentario